Villkor & Information

Tänk på att färgåtergivning kan skilja sig från olika skärmar och den verkliga produkten. Om du är osäker på färgåtergivning kontakta gärna mig på pysselnabon@gmail.com.

Kontakt

Vid frågor eller funderingar innan du beställer eller efter att du mottagit din beställning – maila oss på pysselnabon@gmail.com, ingen fundering är för stor eller för liten!


Pysselnabon AB
Attn: Anna Markay
Granängsringen 20
135 44 Tyresö

Organisationsnummer: 559104-4762

Villkor

För att handla från Pysselnabon AB måste du ha fyllt 18 år. Genom att beställa varor från pysselnabon godkänner du köpvillkoren och vår dataskyddspolicy. Pysselnabon förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa villkor. Alla ändringar i villkoren hålls uppdaterade i webbshopen.

Priser

Priser anges i svenska kronor inklusive moms (6% – 25%). Tyger beställs per decimeter (minimum 5 dm), övriga artiklar beställs per styck. Vid eventuella prisändringar i webbshopen gäller det pris som är aktuellt vid din beställning (detta pris finns på din orderbekräftelse eller faktura). Det finns ingen minsta beställningssumma utan alla beställningar är välkomna. Vi reserverar oss för eventuellt slutsålda varor och kontaktar dig som kund om det sker.

Beställning

Beställning sker via hemsidan.

Betalning

Betalning sker i förskott.  Vid beställning genom webbshopen genomför du din betalning genom Swish. 

När du väljer att betala med swish behöver du betala din beställning inom 2 dagar, efter det makuleras den och varorna släpps i butiken igen.

Vid förhandsbokning gäller förskottsbetalning oavsett betalalternativ. 

Förhandsbokning

Vid förhandsbokning gäller förskottsbetalning. Observera att en förhandsbokning är bindande direkt du lagt din beställning. För förhandsbokningar beräknas upp till tre månaders produktionstid och därefter 2 veckors leveranstid.

Frakt och Leverans

Leverans sker över hela världen. Webbshopen är öppen för beställningar inom EU. Bor du utanför EU och önskar beställa går det bra att göra en beställning via mail.

Varor som finns i lager packas normalt inom 5 arbetsdagar från mottagen betalning.

Beställningar skickas en gång i veckan, normalt på tisdagar. Förhandsbokningar levereras enligt uppgift på förhandsbokningen.

Leveranstid efter beställningen är skickad är normalt 1-4 dagar inom Sverige, 3-10 dagar utanför Sverige. När din beställning är packad skickas alltid en leveransavisering med spårningnummer, var uppmärksam på om du har mail som hamnar i din skräppost då en del mailtjänster har hårda sorteringsfilter. Om din leverans efter utskick inte kommit fram behöver du kontakta oss inom en månad. Efter tre månader går det inte längre att göra eftersökningar på spårningnummer och efter den gränsen räknas beställningen som levererad då du som kund inte kontaktat oss i tid.

För förhandsbokningar beräknas två månaders produktionstid och därefter 2 veckors leveranstid.

Efter att ditt paket är inlämnat är leveranstid normalt 1-4 dagar inom Sverige, 3-6 dagar inom EU. Om paketet skulle vara transportskadat när du mottager det ska du anmäla det till Schenker/Posten/DHL/UPS/FedEx.

Observera att de olika speditörerna kan ha längre leveranstider och om en försändelse ej kommit fram räknas den som försvunnen efter fyra veckor. Fyra veckor från att frakten bokats registreras din beställning som försvunnen och en återbetalning görs. 


Ej uthämtade paket
Paket som inte hämtas ut skickas automatiskt i retur och om detta sker debiteras en returavgift. Avgiften  motsvarar våra faktiska kostnader för returfrakt samt ny frakt. För specialbeställda varor (exempelvis materialpaket och tyger) debiteras det fulla värdet utöver returavgiften. Avgiften för ej uthämtade paket är 350kr. Observera att returavgiften skickas vidare till Inkasso om den ej betalas. 


Ångerrätt

Enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varan. Observera att ångerrätt ej gäller vid specialbeställda varor, exempelvis klädbeställningar, metervaror eller mönster.

Vid åberopande av ångerrätt står du som kund för returfrakten och ansvaret att varorna kommer tillbaka. Kontakta oss på pysselnabon@gmail.com inom 14 dagar om du ångrar ditt köp, så får du mer information om hur du går tillväga. För felaktigt returnerad vara eller vara som returneras utan kontakt innan retur utgår ingen ersättning.

Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) har ersatt Lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal (2000:274), hänvisning till SFS 2014:14 Lag om ändring i distans- och hemförsäljningslagen (2005:59).
 

Reklamation

Enligt konsumentköplagen (1990:932) har du rätt att reklamera en felaktig produkt. Skulle produkten vara skadad eller felexpediterad (obruten förpackning) när du mottager den, kontakta pysselnabon omedelbart på mail. Observera att produkter som använts, mönsterark som vecklats ut eller tyg som tvättats eller klippts i ej kan reklameras. Synliga fel ska anmälas direkt varan är mottagen. Dolda fel ska anmälas inom en vecka från mottagandet av varan. Vid eventuell tvist följs ARN:s rekommendationer.

Sekretess och personuppgifter

När du gör din beställning godkänner du att dina uppgifter lagras och används för att fullfölja din beställning och erbjuda hög service. Enligt GDPR har du rätt att ta del av den information som är registrerad på dig och om du anser den vara felaktig eller ofullständig kan du begära att dina uppgifter rättas eller tas bort. Personuppgifter kommer inte att säljas till tredje part. Läs gärna mer om hur vi hanterar dina personuppgifter och dina rättigheter i vår Dataskyddspolicy.

Cookies
Den här webblatsen använder cookies för att underlätta ditt användande. Genom att använda dig av webbplatsen godkänner du användandet av cookies.